BMW Financial Services: Automatyzacja obsługi korespondencji przychodzącej
Sercem każdej organizacji, w szczególności tych świadczących usługi finansowe, jest centralne zarządzanie wszystkimi informacjami o klientach (dealerzy, klienci, pracownicy) oraz łączenie wszystkich kanałów komunikacji (papierowych lub elektronicznych) w centralnej platformie.
Takie zadanie zostało postawione przez BMW Bank GmbH: wdrożenie systemu umożliwiającego stworzenie trwałej i przyszłościowej strategii digitalizacji.
W całkowicie zwinnym środowisku projektowym Prime Force otrzymał zlecenie integracji istniejących modułów rozwiązań IT (CRM, ERP, DMS, archiwum) funkcjonujących w samym Banku, jak i dostawców usług procesowych.
Procesy te funkcjonują w oparciu o różne kanały wejściowe: tradycyjna poczta (skanowanie papierowych listów), portal, e-mail, faks, a w przyszłości również media społecznościowe.
System miał zapewnić obsługę tych procesów, zoptymalizowaną przede wszystkim pod względem wydajności, zarazem skalowalnej i elastycznej. Wdrożone podejście gwarantuje, że wszystkie informacje dotyczące obsługi poszczególnych procesów są w pełni dostępne dla właściwych osób na każdym etapie procesu. Poskutkowało to znacznym zwiększeniem jakości obsługi klientów Banku.
Ustanowienie zadowolenia klienta jako centralnego parametru pomiarowego (KPI) wymaga optymalnego i skutecznego przetwarzania wszystkich kanałów komunikacji. Wiąze się to z dużą liczbą modułów wdrożonego systemu informatycznego:
- Interfejs użytkownika skrojony na potrzeby konkretnych użytkowników oraz zoptymalizowany pod kątem efektywnej obsługi zadań. Interfejs projektowany był w ścisłej współpracy z finalnymi użytkownikami (więcej o naszej usłudze projektowanie UX)
- Zautomatyzowane rozpoznawanie i klasyfikacja dokumentów na podstawie algorytmów sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego
- Zautomatyzowane sterowanie procesami z wykorzystaniem przepływów pracy (workflow / BPM)
- Archiwizacja dokumentów zgodnie z obowiązującymi normami (analogiczne do krajowego JRWA)
- Raportowanie, testy i weryfikacja SLA ustanowionego dla usług Banku
- Podstawowa platforma dla “widoku klienta 360°”
- Rozwiązanie do użytku globalnego
Zwinne podejście do projektu obejmuje następujące kluczowe elementy:
- Zwinny proces UX Design z bezpośrednim zaangażowaniem użytkownika
- Wdrożenie oparte o SCRUM
- Architektura rozwiązania oparta na mikrousługach zdefiniowanych w następujących domenach: system zarządzania dokumentami (ECM / DMS), zarządzanie kanałami wejściowymi / wejściowymi, interfejs użytkownika.
- Continuous Integration / Continuous Delivery
W trakcie całego procesu wytwórczego końcowy użytkownik był zawsze w środku prowadzonych prac. Wysoki poziom zadowolenia z systemu wziął się w dużej mierze właśnie z podejścia w którym to użytkownicy są angażowani od samego początku w prace nad systemem. Jednocześnie wdrożono ukierunkowany proces zarządzania zmianami.
Konsekwencja w stosowaniu wybranej metodyki umożliwiła produkcyjne uruchomienie pierwszej wersji systemu po 6 miesiącach od rozpoczęcia prac.